De meeste mensen denken bij het woord makelaar nog altijd aan snelle types met mooie praatjes, bij voorkeur
snorrend door de stad op zo’n hippe scooter. Dat wilde Tisto, een initiatief van Marc Tinkhof en Tracy Stomp,
anders doen. In een hecht team heeft U-Lab eerst de nieuwe positionering visueel gemaakt om vanuit daar een
concept te ontwikkelen voor de nieuwe off- en online identiteit.
Tisto ontwerpt, renoveert en transformeert oude, vaak vervallen panden in prachtige woningen. En dat doen zij het
liefst samen met jou.
Een kort rondje op het internet langs wat willekeurige makelaars toont ons veel van hetzelfde. Het aanbod in een
voorspelbaar grid, gedateerde kleuren en nagenoeg geen ruimte voor merkbeleving. Dat kan en moest anders vonden
wij. En zo creëerden wij voor Tisto een moderne en kleurrijke omgeving, die het ietwat saaie imago van de makelaar
moest doorbreken en waarbij de toekomstige koper centraal staat.
Het zoeken naar een nieuwe woning of appartement kan tegenwoordig overal. In de pauze op kantoor, met een kop thee
op de bank of in de auto tijdens de ochtendspits. Hier speelt gebruiksvriendelijkheid een belangrijke rol. Door de
website te optimaliseren voor zowel desktop als mobiel blijft deze voor iedereen prettig in gebruik, zonder dat
dit afbreuk doet aan de online beleving.