Bij een grote organisatie als de Romaro Schoonmaakgroep draait het niet alleen om werkprocessen, nieuwe
ontwikkelingen en certificeringen, maar draait het bovenal om mensen. Voor dit bedrijf, waar schoonmaken al 30
jaar in de genen zit, heeft U-Lab dan ook een identiteit en een merkcampagne bedacht waar het personeel centraal
staat. Een geïntegreerd concept, dat terug komt in alle uitingen. Van dm acties tot advertenties in landelijke
dagbladen. Van de borden langs het voetbalveld tot de kalender op kantoor. Van website tot wagenpark.
Om het merk Romaro goed en consistent door te kunnen voeren in alle uitingen, is het belangrijk een helder document
te hebben waar alle betrokken partijen mee uit de voeten kunnen. In dit (huisstijl) handboek beschrijven we niet
alleen de basiselementen zoals het gebruik van logo, kleurwaarden en typografie, maar ook hoe om te gaan met de
nieuwe positionering ‘Romaro maakt schoon’.
Vanuit de vier merkwaarden menselijk, duurzaam, dynamisch en no-nonsense en het campagnethema 'Romaro maakt schoon'
zijn we gaan bouwen aan het merk Romaro.
Last but not least, hebben we een week lang gefotografeerd. In stoffige graansilo's in de havens van Rotterdam,
op een vogelbroedplaats op de Maasvlakte, in 's lands grootste opslagtank voor vloeibare chemicaliën en in een
elektrische liftbak op tien verdiepingen hoogte. Niet door een hippe fotograaf met baard, maar gewoon door
Masja Stolk, onder supervisie van Erwin Bik en Kim van Nieuwenhuijzen.