De kennismaking vond plaats in de salon van Ken Picton in Cardiff. Dit indrukwekkende pand in het zuiden van Wales
kenmerkt zich door luxe en kwaliteit. En dat waren dan ook precies de kernwoorden in de briefing voor een nieuwe
online positionering. De daar op volgende presentatie van een webshop en website, die onlosmakelijk met elkaar
verbonden, zijn bleek een shot in de roos. Of zoals Ken het zo mooi verwoordde: bullseye!
Ken Picton is bekroond met veel awards, waaronder Innovator of the Year at the British Hairdressing Business Awards
en winnaar van de Website Innovation of the Year.
Ken Picton is een begrip in het zuidwesten van Engeland en veelvoudig bekroond. Zo is Ken Picton winnaar van de
Britse Hairdressing Salon van het Jaar, twee keer winnaar van de Salon van het Jaar door de Fellowship voor de
Britse Kappers, winnaar van Wales & Southwest Hairdresser of the Year en Britse Colorist van het Jaar. De hoogste
tijd voor een nieuwe online beleving die aansluit bij het niveau en de ambitie van Ken Picton en zijn gedreven
team van specialisten.
De volledig responsive website en webshop ervaar je als een magazine waarin shop, service en inspiratie naadloos
in elkaar overlopen.
U-lab ontwikkelde een digitaal platform waar zowel de fysieke winkel als het enorme assortiment haar- en
gezichtsverzorgingsproducten de aandacht krijgen die het verdient. Een volledig responsive website en webshop die
aanvoelen als een magazine en waarin de beelden van de prijswinnende collecties centraal staan. Er is veel ruimte
gemaakt voor foto’s, video’s en social media. Kortom; een perfecte balans tussen branding en conversie.