De productbeleving van (zelfklevende) bagagelabels op een luchthaven is er niet één van diep psychologische of emotionele aard.
Veel verder dan ‘het moet het gewoon doen’ hoor je een consument over het algemeen niet zeggen. De merkbeleving moet natuurlijk wél het hart raken.
En daar zorgen ze voor: de heldere kleuren, custom animaties, het intuïtieve design en eigenzinnige fotografie.
En dat in een wereld waar grijs, grijs en grijs meer regel dan uitzondering is.
Bij de ontwikkeling van de nieuwe off- en online positionering van eezeetags kreeg U-Lab de vrije hand.
‘Doe ons een voorstel’, luidde de simpele opdracht, ‘want daar zijn we na vijf jaar wel weer aan toe’. En gelijk hebben ze.
En zo ontwikkelde ons digital team het complete plaatje. Van de positionering tot de creatie van de beeldtaal en van het User Experience design tot de technische realisatie.
Tegenwoordig heeft mobiel duidelijk de overhand en zien we ook het aantal zoekopdrachten via de telefoon snel toenemen.
Niet zo gek dus dat U-Lab startte met de ontwikkeling van een mobiele interface welke later werd doorvertaald naar een versie voor desktop en laptop.